Definicje
- Wyszczególnione poniżej sformułowania należy interpretować w Polityce Prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie internetowym Franciszkańskiego Zakonu Świeckich regionu Opole-Gliwice zgodnie ze znaczeniem przypisanym im w niniejszej części Polityki:
- Administrator – administratorem danych osobowych opisywanych w dokumencie jest Rada Regionu Franciszkańskiego Zakonu Świeckich regionu Opole-Gliwice;
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Polityka – Polityka Prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie internetowym Franciszkańskiego Zakonu Świeckich regionu Opole-Gliwice;
- Dane osobowe – wszystkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii;
- Przetwarzanie danych osobowych – wszystkie operacje lub zestawy operacji wykonywane na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany (w szczególności takie jak: zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesyłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie);
- Strona internetowa – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem https://www.fzsopolegliwice.pl;
- Serwis internetowy lub Serwisy internetowe – każdy serwis internetowy prowadzony przez Administratora;
- Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Stronę internetową lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.
Zasady postępowania z danymi osobowymi
- W związku z korzystaniem przez Użytkownika ze świadczonych cyfrowo usług na Stronie internetowej, które wymagają przetwarzania danych osobowych Użytkownika, Administrator zbiera dane jedynie w zakresie niezbędnym do poprawnego świadczenia wybranych usług. Ponadto możliwe jest także dodatkowe zbieranie przez Administratora informacji o aktywności Użytkownika w Serwisie internetowym. Poniżej określone zostały zasady przetwarzania danych osobowych, którymi kieruje się Administrator w celu bezpiecznego i zgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych w ujętych w Polityce przypadkach.
- Rada Regionu Franciszkańskiego Zakonu Świeckich regionu Opole-Gliwice szanuje prywatność osób odwiedzających serwisy internetowe, którymi administruje i dokłada wszelkich starań, aby przetwarzanie danych osobowych i innych informacji o aktywności Użytkownika było zgodne z przepisami prawa, w szczególności z wymogami następujących aktów prawnych:
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE.L 2016 Nr 119, str. 1 ze zm.), zwanego dalej “RODO”,
- ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781,
- ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344,
- ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne, t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2460 ze zm.
- Administrator danych stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia procesów przetwarzania danych osobowych.
Prawa osób, których dane dotyczą
- W związku ze stosowaniem RODO, w odniesieniu do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
Prawo dostępu do danych
- Uwzględnia możliwość uzyskania przez osobę, której dane dotyczą, od administratora, informacji
czy i w jakim zakresie jego dane osobowe są przetwarzane. Dodatkowo osoba zwracając się o realizację tego prawa może żądać od administratora uzyskania dostępu do danych oraz – jeśli zajdzie taka potrzeba – uzyskania ich kopii. Kopia ta powinna zostać wydana bezpłatnie. Przy kolejnych tego rodzaju prośbach może zostać nałożona na wnioskującego rozsądna opłata, wynikająca m.in. z kosztów administracyjnych.
Prawo do sprostowania danych
- Jeżeli przetwarzane przez administratora dane osobowe są nieprawidłowe lub niekompletne osoba,
której dane dotyczą może żądać od administratora ich sprostowania.
Prawo do usunięcia danych
- Często określane również jako “prawo do bycia zapomnianym”. Na zasadach i w przypadkach określonych prawem, gdy jest możliwe, osoba, której dane są przetwarzane ma prawo żądać ich usunięcia.
Należy jednak pamiętać, że nie zawsze to żądanie może zostać zrealizowane, np. w sytuacji, gdy istnieje obowiązek prawny ich przetwarzania przez administratora przez określony okres czasu.
Prawo do ograniczenia przetwarzania
- RODO przewiduje także możliwość wniesienia w określonych okolicznościach żądania o ograniczenie przetwarzania danych, którego dokonuje administrator, w szczególności w przypadkach,
gdy przetwarzanie jest niezgodne z prawem, gdy osoba kwestionuje prawidłowość danych, lub gdy wyczerpały się cele przetwarzania danych przez administratora, a podmiot danych nadal ich potrzebuje (np. w celu obrony roszczeń).
Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
- Sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych przysługuje osobie, której dane dotyczą, w sytuacjach, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie przesłanki z art. 6 ust. 1 lit. e) i f), odpowiednio w związku z realizacją zadań w ramach władzy publicznej lub w interesie publicznym oraz w ramach realizacji interesu prawnego administratora danych. Jest to istotne prawo podmiotów danych umożliwiające sprzeciw wobec przetwarzania w sytuacji, gdy istnieje nierównowaga stron przetwarzania.
Prawo do przenoszenia danych osobowych
- Dotyczy jedynie przypadków, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO) i jednocześnie przetwarzanie ma charakter zautomatyzowany.
Osoba może wówczas żądać, aby administrator przekazał jej komplet zgromadzonych danych na jej temat w formie mającej postać ustrukturyzowanego, powszechnie używanego formatu nadającego się do odczytu maszynowego, a dodatkowo również, żeby jej dane osobowe zostały przesłane przez administratora bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
Skarga do organu nadzorczego
- Na przetwarzanie niezgodne z prawem, osobie, której dane dotyczą przysługuje zawsze prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, czyli do Prezesa Urzędu Danych Osobowych ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa.
Wycofanie zgody
- Gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody wyrażonej przez osobę, której dane dotyczą, przysługuje jej prawo do wycofania tej zgody w każdym i dowolnym momencie. Co istotne wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na legalność przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Realizacja praw
- Nie wszystkie Twoje żądania będziemy jednak mogli zawsze spełnić. Zakres przysługujących praw zależy przede wszystkim od przesłanek prawnych uprawniających do przetwarzania danych, np.: w niektórych przypadkach nie będziemy mogli zrealizować prawa do usunięcia Pani/Pana danych.
Informacja o wykorzystywaniu plików cookies
- Pliki cookies to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu Użytkownika przeglądającego Serwisy internetowe.
- Cookies stanowią pożyteczne, a w niektórych sytuacjach niezbędne, narzędzie dla Administratora w celu m.in. zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony internetowej, właściwej konfiguracji i bezpieczeństwa strony internetowej, monitorowania stanu sesji czy analiz, statystyk, badań i audytu wyświetleń strony internetowej.
- Administrator stosuje, co do zasady, dwa rodzaje plików cookies – „sesyjne” oraz „stałe”. Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu Użytkownika, aż do wylogowania z serwisu internetowego lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki pozostają na urządzeniu Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez Użytkownika.
- Więcej informacji o tym czym są pliki cookies można znaleźć pod następującymi linkami:
- Język polski: http://wszystkoociasteczkach.pl/
- Język angielski: https://www.aboutcookies.org/
- Ma Pani/Pan możliwość samodzielnego zarządzania plikami cookies. Umożliwiają to m.in. przeglądarki internetowe, z których korzystasz. W najpopularniejszych przeglądarkach masz możliwość:
- zaakceptowania obsługi cookies, co pozwoli Ci na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe;
- zarządzania plikami cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez Ciebie witryn;
- określenia ustawień dla różnych typów cookies, na przykład akceptowania plików trwałych jako sesyjnych itp.;
- blokowania lub usuwania cookies.
- Należy pamiętać, że zarządzanie i usuwanie plików cookies różni się w zależności od używanej przeglądarki. Dokładne informacje na temat zarządzania plikami cookies można uzyskać korzystając
z funkcji “Pomoc” w przeglądarce.
- Efektem zmiany ustawień przeglądarki, w zależności od wybranej opcji, może być utrata możliwości korzystania z niektórych funkcjonalności serwisu.
- Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych, tj. przeglądarka internetowa, zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja stosowanej przez Użytkownika przeglądarki internetowej.
- Poniżej zamieszczone zostały linki do informacji na temat zarządzania plikami cookies i danymi witryn w wybranych przeglądarkach internetowych:
Techniki marketingowe
- Administrator stosuje również analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Administrator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
Logi systemowe
- Informacje o niektórych zachowaniach Użytkownika podlegają logowaniu w warstwie serwerowej.
Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych na rzecz Administratora.
- Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
- czas nadejścia zapytania;
- czas wysłania odpowiedzi;
- nazwę stacji Użytkownika – identyfikacja realizowana przez protokół HTTPS;
- informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTPS;
- adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez Użytkownika (referer link) – w przypadku,
gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik;
- informacje o przeglądarce Użytkownika;
- Informacje o adresie IP;
- Powyższe dane nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi serwisy internetowe Administratora.
- Powyższe dane są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.